Virtuální kancelář

Vzdálená práce a poskytování IT infrastruktury jako služby (SaaS)

Téměř každý podnik, firma nebo živnostník dnes využívá pro zajištění administrativy jak rozličný software (email, kalendáře, kontakty, úkoly, sdílení souborů a aplikací), tak různá hardwarová koncová zařízení (PC, notebooky, tablety, mobily). Pokud jsou tyto služby využívané na stálém pracovišti většinou s nimi v dnešní době není výrazný problém. Ten může nastat ve chvíli, kdy chceme stejné služby konzistentně používat také vzdáleně. V takovém případě se nám problém významně rozšíří o různá další koncová zařízení (s různými operačními systémy, protokoly a aplikačními klienty), zabezpečení přenosu dat pro jednotlivé služby a jejich vzájemnou synchronizaci apod. V případě elektronické pošty je tento přístup už poměrně zvládnutý, ale pokud jde o další zde zmiňované služby a jejich konzistentní používání z více vzdálených zařízení, už to tak běžné není.

Když se dále na problém virtuální kanceláře podíváme tak, že do firemní administrativy jsou v dnešní době často zapojeni nejen kmenoví pracovníci, ale i externí nebo vzdálení uživatelé je potřeba se zabývat určitou standardizací, centrální správou a zabezpečením. Pojmy jako jednotné účty a způsob přihlašování uživatelů, ukládání hesel apod. jsou v IT známé již dlouhou dobu, ale v případě malých a středních podniků nebývají vždy důsledně uplatňovány. Vzdálení uživatelé mají navíc tendenci využívat různé veřejné sdílené služby, které sice poskytují zajímavé vlastnosti, ale při neřízeném používání nejsou úplně optimální z pohledu ochrany firemních dat. V takovém případě je dobré do věci vnést základní pravidla a umožnit sice uživatelům používat všechny moderní přístupy, ale přitom mít věci pod kontrolou, a to nejen z pohledu dnes stále více skloňovaného kybernetického zabezpečení.

Věděli jste, že: Pojem virtuální kancelář nebo virtuální adresa se dříve, než v IT začal používat v realitním oboru jako místo, které je vybavené pro kancelářskou a obchodní činnost (pracovní místa, zasedací místnost, recepce, rezervační systém) a které je možné si pronajmout jako stálou nebo dočasnou adresu pro svoji práci. Až poté byl přenesen od IT služeb, které jsou dnes nedílnou součástí každé firemní identity.

Řešení Virtuální kancelář

Naše řešení virtuální kanceláře je postavené na poštovním serveru Zimbra a dalších open source SW (OSS) řešeních.

Řešení je možné:

  • provozovat na vaší existující serverové infrastruktuře – pokud ji máte a splňuje požadavky
  • provozovat na námi k tomu účelu dodaném HW – pokud takový nemáte nebo uvažujete o modernizaci stávajícího
  • hostovat v naší sdílené IT infrastruktuře umístěné v profesionálním datovém centru s vysokou dostupností

Každý z těchto přístupů má své výhody a nevýhody, které vámi vysvětlíme v rámci plánování a přípravy projektu a doporučíme pro vás nejvhodnější variantu s ohledem na vaše požadavky, způsob používání a další provozované aplikace. Samozřejmostí je, že ve všech variantách zajistíme i údržbu a pravidelnou správu – což jsou naše standardní služby.

Výhody virtuální kanceláře

  • Kompaktní řešení emailového serveru prostřednictvím “open source” produktu Zimbra zahrnující služby:
    • E-mail
    • Web klient
    • Kalendář
    • Kontakty
    • Sdílení souborů
    • Seznamy ůkolů
    • Synchronizace
  • Jednotná autentizace formou domény realizovaná open source řešením Samba PDC
  • Ucelený balíček pro malou a střední firmu umožňující s malými náklady efektivně využívat moderní kancelářské IT řešení pod vlastní kontrolou
  • Možnost využití všech moderních přístupů s minimalizací běžných bezpečnostních hrozeb
  • Umožňuje centrální správu a zabezpečení vč. koncových zařízení a licencí

Nechcete investovat do nové serverové a počítačové infrastruktury?

Pokud máte zastaralou serverovou infrastrukturu a uživatelské počítače již taky nepatří k nejvýkonnějším, ale potřebujete pro chod firmy rychle sdílet data a využívat bezproblémově síťové aplikace, je tady možnost přenést všechny potřebné firemní data a aplikace do bezpečného, vysoce výkonného, privátního cloudu. Investovat nic nemusíte, platíte měsíčně pouze za ty služby a výkon, který využijete.

Potřebujete mít přístupné firemní data na cestách, z poboček nebo z domova?

Obchodníci a management na cestách, externí pracovníci, zaměstnanci všech poboček nebo zaměstnanci s pružnou pracovní dobou při práci z domova můžou plnohodnotně přistupovat k firemním datům a aplikacím odkudkoliv a kdykoliv. Získáváte tak větší flexibilitu a efektivitu pracovních výkonů. Řešení je ideální jak pro malé firmy, tak i pro větší společnosti.

Nemáte možnost nebo nechcete zřizovat zabezpečené prostory pro serverovou infrastrukturu?

Pro využívání služby nepotřebujete mít žádnou serverovou infrastrukturu umístěnou ve svých firemních prostorech. Šetříte tak náklady na prostor, zabezpečení místnosti a energie.

Řešení je určeno pro

Balíček je v základní konfiguraci vhodný pro Small Office (SOHO) zákazníky. Pro enterprise prostředí, případně náročnější zákazníky lze za příplatek, zahrnující pořízení odpovídající licence, instalovat Zimbra server ve variantě “Network edition”.